RSS

Monday, April 20, 2009

Tiba-tiba...


"Melahirkan Pemimpin yang Bertaqwa dan Berilmu"



Hati dipagut rindu pada tempat itu secara tiba-tiba. Tempat permukiman selama 2 tahun. Sebentar cuma namun mengukir sejarah yang tidak mungkin luput dari ingatan (kecuali hilang ingatan. Hohoho..) Rasa seperti mahu pulang ke sana. Merasai kembali akan biahnya. Mmm…Enam tahun telah berlalu. Aku bukan sesiapa ketika di sana. Bukan KP, apalagi orang2 BADAR. Hanya rakyat jelata. Tapi..ohhooo..perasaan bercampur-baur.


Tak tahu kenapa, pagi ni tiba2 teringat dengan sekolah lama, SASIC @ KISAS. Dalam kepeningan memurnikan fyp report dan nk exam Quality Method, ingatan pada sekolah lama aku tu menerjah datang. Penat memikirkan akan sebabnya, tapi masih tidak kutemui jawapan. Satu je ayat pendek yang aku dapat cakap, “Aku Rindu Dengan Suasana di Sana”.


“Kolej ini akan menjadi sebagai satu benih yang akan menghasilkan buah di masa hadapan untuk bangsa Islam negeri ini, dan seterusnya untuk keamanan dunia seluruhnya. Di kolej inilah terletak tinggi rendahnya, baik buruknya dan mundur majunya agama Islam kita yang maha suci ini”

(Prof Zulkifli Muhammad, pengasas KIM@KIK@KISAS)

Cuba teka, mana satu gambar lama dan mana satu gambar baru?

(amik gambar ni dari blog adik2 junior. Huhu...)


*Post saje2. Mmm...Nape aku tak pernah cerita tentang sekolah aku yg lagi 1? Hahaha...kerna di sana punya sejarah yang lain. Cuma kawan2 dari sana ja tahu.fs08



2 comments:

Berg said...

Sekolah tun Mamat juga hebat.. punya sejarah yang manis di sana... huhu

mama safura said...

j0m3 ke dewan peksa....
lalalalalala~~~~~