RSS

Sunday, May 4, 2008

Bermusafir Menenangkan hati...

Penat tapi hati senang. Boleh ke camtu?? Hehe...Boleh3. Berjalan-jalan melihat kebesaran Allah merupakan salah satu cara yang paling baik untuk menenangkan hati yang sedang resah. Haha..ayat novel, pinjam kata2 along aku. Seorang yang suka berkarya dan amat berbakat dalam berkarya. Adik die ni just berangan je nk jadi seorang p'karya kerana pada hakikatnya diri ini tidak berbakat. Alhamdulilah, manusia dijadikan berbeza-beza. Aku dan dia bukan orang yang sama.
Kalu minggu lepas aku ke Melaka, minggu ni aku ke Kajang. Minggu depan? Hehe..dah de plan lain. Masa yang ada di rumah jangan didia-siakan. Jangan jadikan kesibukan ber'LI' membataskan kerja2 anda. Bukan Latihan Industri je perlu, Latihan2 yang lain juga perlu. Haha..pebende aku merepek ni. Sejak duk umah, x banyak aku leh post. Alaa...sebelum2 ni pun bukan post bnyk bende pun. Just merepek2 yg bukan2. Haha..nmpk sangat hati tu tak tenang.
P merayau merata-rata setiap minggu. Watpe? P jumpa kawan menyelesaikan maslah semasa. Haha...cam banyak je masalah. Sebenarnya bukan menyelesaikan masalah, tapi menerangkan dan menjelaskan apa yang tidak terang dan jelas. Mmm...boleh la dikira sebagai menyelesaikan masalah. Alhamdulillah, pertemuan ringkas dan padat. Ringkas?? Bolehla ringkas berbanding perjumpaan2 yang sebelumnya. Yg penting ia tidak sia2.
Perjumpaan pada minggu ini membongkar beberapa masalah dalaman yang berlaku dalam kerancakan mereka2 menjalankan gerak-kerja Islam. Apa dia?? Masalah pertama, ................Alamak...dh kul 912mlm. Xsempat nk cite sume. Len kali je. Adik kat sebelah dh tunjuk muka boring. Dh lewat malam. Betul ke dh lewat?? Hehe...
Ok. Cuma yg pasti, jadikan apa yang menimpa orang lain sbg satu didikan kpd kita. Hidup bukan sahaja akan terbentang apa yang ita nk. Kadangkala, apa yang kita x nk akan lebih dekat kepada kita kerana bukan kita yg menentukan apa yang perlu untuk kita, tp ALLAH yang menentukan segala2nya.

" Innalilmuttaqiina mafaaza..."(An-Naba')
Maka janganlah kalian membuang masa, kerana apa yang terhidang untuk orang2 yang bertaqwa itu amat indah. Jangna membuang masa dengan berangan2, tetapi gunakan masa untuk beramal.

0 comments: